Historia

Seicento pierwszy raz ujrzało światło dzienne w marcu 1998roku podczas targów samochodowych w Genewie, jako następca modelu Cinquecento.
Chodź pierwsze egzemplarze opuściły fabrykę w Tychach 22 września 1997r.
Do polskich salonów trafił we wrześniu 1998roku. Jako godny następca Cinquecento przejął po nim większość rozwiązań konstrukcyjnych, w tym płytę podłogową, zawieszenie oraz silniki. Nowością było nadwozie z bardziej zaokrąglonymi kształtami.
Nabywca Seicento miał do wyboru dwie jednostki napędowe 900 cm3 oraz 1100cm3(zwykła wersja lub sporting).
Dwa lata po premierze fabrykę opuścił półmilionowy egzemplarz. Po 2000 roku na rynku pojawiły się wersje po tzw. faceliftingu nadwozia.
Dodatkowo wprowadzono nowy model silnika 1,1 w wersji MPI ( wielopunktowy wtrysk paliwa), który posiadał nowy wałek rozrządu oraz inny kolektor wydechowy.
W maju 2002 roku wycofano z oferty silnik 900cm3. W kwietniu 2003 roku wyprodukowano milionowy egzemplarz modelu.
Fiat we wrześniu 2005 roku zmienił nazwę modelu na Fiat 600. Modele wyprodukowane pod nazwą 600 posiadały lepszą jakość wykończeń wnętrz oraz bogatsze wyposażenie.
W styczniu 2008 roku Fiat 600 został wycofany z rynku europejskiego, poza włoskim i polskim.
Ostateczną datą zakończenia produkcji fiatów był maj 2010 roku.
Łączeni wyprodukowano 1 328 973 egzemplarze modelu Seicento/600.

Stronę wykonał: Dawid Cinalski